EKONOMISK FÖRVALTNING
Vi erbjuder en heltäckande digitaliserad ekonomisk förvaltning. Från inkommande leverantörsfakturor, betalning och attest till färdigt årsbokslut med resultaträkning, balansräkning samt förvaltningsberättelse. Hos oss får du som fastighetsägare en digitaliserad produkt med full insyn och transparens genom att rapporter är tillgängliga dygnet runt. Vi hjälper också till att uppfylla de myndighetskrav som fastighetsägare ställs inför. Vad har hänt i din fastighet? Vi rapporterar budget och utfall med fokus på avvikelserna till dig som fastighetsägare, vilket gör att du får en god överblick som kan hjälpa till att agera och planera för din fastighet.
TILLGÄNGLIGT
Transparent
REDOVISAR DRIFTSNETTO
FOKUS PÅ AVVIKELSER
TJÄNSTER I URVAL
LÖPANDE BOKFÖRING
Vi sköter den löpande bokföringen, betalar och hanterar hela flödet avseende leverantörsfakturor, där vi eftersträvar en så ekonomisk hantering så långt det går. Tillsammans med dig som fastighetsägare bestämmer vi ett attestreglemente.
BUDGET & RAPPORT
Merparten av fastighetens intäkter och kostnader är kända när året påbörjats, såsom hyresintäkter och driftskostnader. Vi tillhandahåller underlag och förslag till budget som tillsammans med fastighetsägaren revideras med tillägg och justeringar. Det är sedan budgeten som ligger till grund för rapporteringen under året som rapporterars till Fastighetsägaren. Rapporten innehåller utfallet som jämförs mot budget, de avvikelser som uppkommer analyseras.
BOKSLUT & ÅRSREDOVISNING
Vi upprättar årsbokslut samt förslag till årsredovisning omfattande förvaltningsberättelse, balans- och reslutaträkning. Vi ombesörjer också att räkenskaperna granskas av Fastighetsägarens valda revisorer.
SKATT & DEKLARATION
Vi ombesörjer att skatter och moms betalas in i rätt intervall. Vi ser också till att fastighetsdeklaration och fastighetstaxering lämnas in i tid.